top of page
DSC06143ddd_edited.jpg

Gołębie Pokoju

Cały proces powstawanie unikatowej biżuterii

Jest to album zawierający zdjęcia powstawania wisiora ,krok po kroku od szkiców po ostateczne zdjęcie gotowego wyrobu ,w celu pokazania ,że biżuteria unikatowa nie powstaje w 5 minut. Tylko potrzebuje dużo dużo pracy i tym samym konsumuje sporo czasu .

Powstawanie biżuterii: Witaj

Krok po kroku

Ręczna Robota

774455_469801803076644_995768120_o.jpg

Krok 1

Zanim przystąpię  do pracy w złocie, spędzam godziny na projektach. Wpierw szkice ,potem coraz bardziej szczegółowe projekty.

740086_469801769743314_305863603_o.jpg

Krok 2

Wybieram projekt, który najbardziej odpowiada mojej wizji biżuterii i kładę go przed sobą na moim warsztacie. Teraz następuje wyliczanie ,ile potrzeba mi będzie złota, jakiego odcieniu itd.

Krok 3

Każda praca zaczyna się od przygotowania materiału - złota. Zbieramy materiał i rozpoczynamy fazę topienia.

775695_469840393072785_595117918_o.jpg

Krok 4

Topimy złoto żółtego odcienia na wstępny kształt blachy. Do tego celu używamy specjalnych wlewów o odpowiednich kształtach.

775621_469840373072787_300226326_o.jpg
773619_469852536404904_195036410_o.jpg

Krok 5

Walcujemy blachę na konkretną szerokość oraz grubość.

774724_469845976405560_1171917381_o.jpg

Krok 6

Z uzyskanej blachy złotej wycinamy wstępne kształty liści gałązki oliwnej. Obok jako inspiracja pomaga mi w tym inna gałązka i jednocześnie wisior.

Krok 6

Wstępnie obrabiamy kształt liści by następnie ,przygotować wszystkie elementy do lutowania w jedną całość.

775642_469845893072235_1750463476_o.jpg

Krok 7

Po przylutowaniu wszystkich płatków/listków, gałązka oliwna wytrawia się w rozcieńczonym kwasie siarkowym.

775141_469845936405564_1699258456_o.jpg
740084_469845996405558_1752599995_o.jpg

Krok 8

Selekcja bursztynów ,pod względem barwy ,które będą użyte jako "oliwki"

774564_469846013072223_1189034477_o.jpg

Krok 9

Wstępne przypiłowanie potrzebnych kształtów.

Krok 10

Wkomponowywanie bursztynowych "oliwek" i przylutowanie drucików jako mocowań .

739891_469846049738886_1641226597_o.jpg

Krok 11

Obróbka bębnowa w polerce magnetycznej, w celu zlikwidowania zadziorów i ostrych krawędzi.

775255_469846073072217_1041634_o.jpg
739960_469846109738880_1429720694_o.jpg

Krok 12

Matowanie powierzchni tylnej części gałązki za pomocą szczotek drucianych "wariatek" w polerce.

740012_469846193072205_1435031437_o.jpg

Krok 13

Polerowanie powierzchni frontowych gałązki oliwnej na polerce.

Krok 14

Gałązka oliwna wstępnie wykonana, bursztyny przymierzone. Pora na kolejne lementy ukłądanki.

740001_469846166405541_346044885_o.jpg

Krok 15

Pora stopić różowe złoto na element ,który będzie służył za szkielet całej konstrukcji. Zdecydowałem, że różowy odcień złota idealnie będzie się do tego nadawał.

774614_470292256360932_950832582_o.jpg
775065_470292279694263_1580911859_o.jpg

Krok 16

Po odlaniu złota w formę "kwadratu" czyli wlewki o przekroju kwadratowym, pora spojrzeć w mój zeszyt z rozpiskami, z jakiego profilu kończąc otrzymać potrzebny mi profil płaskownika o przekroju prostokąta.

773674_470293223027502_928597446_o.jpg

Krok 17

Wlewkę walcujemy na określony wymiar.

Krok 18

Co pewien czas złoto trzeba przeżarzyć by znów stało się plastyczne, szczególnie gdy z "kwadratu" będziemy chcieli otrzymać płaskownik.

774973_470293219694169_1215447541_o.jpg

Krok 19

Tym razem przechodzimy na płaski profil walców i dalej walcujemy na płaskownik.

739875_470293303027494_29991441_o.jpg
774157_470294786360679_1896117850_o.jpg

Krok 20

Z prostokątnego płaskownika wyginamy i tworzymy koło , które potem lutujemy w miejscu styku dwóch końców.

775243_470294783027346_425896485_o.jpg

Krok 21

Standardowo po każdej czynności wymagającej płomienia, wytrawiamy w rozcięczonym kwasie siarkowym.

Krok 22

Aby otrzymać idealny kształt koła, rozciągamy trochę nasze kółko na specjalnym urządzeniu.

773758_470294803027344_1090574483_o.jpg

Krok 23

Wstępne piłowanie i obróbka na papierze gruboziarnistym, na drobnoziarnistym papierze ( 1000 ) kończąc.

774981_470294956360662_1271976663_o.jpg
773607_470294933027331_727574646_o.jpg

Krok 24

Szmerglowanie od środka, przed ostatecznym polerowaniem.

740098_470294986360659_827711128_o.jpg

Krok 25

Faza polerowania na różnych filcach, szmatach i szczotkach.

Krok 26

Po polerowaniu kąpiel w ultradźwiękach, by dokładnie umyć nasze kółko.

774213_470295016360656_987587963_o.jpg

Krok 27

Kolejny element ukończony. Patrzymy w projekt i przygotowujemy się do wykonania kolejnych elementów układanki.

775747_470295009693990_874657216_o.jpg
774444_470613796328778_224498028_o.jpg

Krok 28

Kolejny etap pracy, tym razem topimy białe złoto na blachę do stworzenia dwóch "gołąbków".

72915_470763876313770_2040358237_n.jpg

Krok 29

Otrzymaną białą blachę walcujemy na 0,80 mm. Taka jest nam w danej chwili potrzebna.

Krok 30

W międzyczasie żarzymy blachę co pewien czas by odzyskać plastyczność i aby nie doprowadzić do kruchości materiału.

19305_470763849647106_1881279942_n.jpg

Krok 31

Rozstrasowuję kształt gołąbków według szkieletu, na którym będą przytwierdzone i wycinane są wstępne kształty.

321431_470763856313772_314848326_n.jpg
394903_470763906313767_11463218_n.jpg

Krok 32

Podbijamy kształt naszych "ptaków" by nadać im trochę przestrzennego efektu.

397481_470763912980433_681497102_n.jpg

Krok 33

Rozrysowujemy sobie kształt "gołębi" do wycięcia piłką.

Krok 34

Wycinanki, czyli wycinamy kształt gołębi w obu podbitych blaszkach.

150802_470763936313764_987405465_n.jpg

Krok 35

Pomiary trzeba cały czas sprawdzać, aby utrzymać proporcję względem projektu.

379295_470763982980426_965348363_n.jpg
71894_470763979647093_1978856105_n (1).j

Krok 36

Wstępnie wszystko na razie idzie według projektu. Tak trzymać.

326311_472101439513347_1246358906_o.jpg

Krok 37

Wstępne roztrasowanie, wycinanie kształtów oraz umiejscowienie opraw diamentów. Wszsystko zaznaczamy rysikiem po złocie.

Krok 38

Wiercimy otwory pod oprawy diamentów.

812578_472101446180013_533784749_o.jpg

Krok 39

Polerujemy powierzchnię przed oprawą brylancików.

812827_472101462846678_125538867_o.jpg
812559_473385812718243_1173618224_o.jpg

Krok 40

Teraz trzeba przylutować dystanse do naszego gołąbka. To one będą łączyły nasze "gołąbki" z kółkiem z różowego złota. W tym celu użyję kulek z białego złota.

325134_472101532846671_1782490952_o.jpg

Krok 41

Selekcjonujemy diamenciki do oprawy. Każdy o średnicy 1,25 mm, łącznie oprawione będzie 0,17 ct białych diamentów w szlifie okrągłym brylantowym.

Krok 42

"Oczy" gołąbków będą stanowić oprawione czarne brylanciki. Potrzebujemy wybrać dwa identyczne, a następnie oprawiamy na "gładko".

778708_473385852718239_1556677957_o.jpg

Krok 43

Nawet najprzyjemniejsza praca, potrafi po pewnym czasie zmęczyć nasz organizm. Przerwa na kawę bywa wówczas zbawienna. Wyostrza zmysły i znów jesteśmy gotowi do pracy w pełnym skupieniu.

332501_473432189380272_801810195_o.jpg
843887_473504082706416_1372396576_o.jpg

Krok 44

Zaczynamy łączyć elementy. Lutujemy nasze gołąbki do wcześniej wykonanego szkieletu "koła".

775690_473504099373081_1693302789_o.jpg

Krok 45

Po każdym lutowaniu wytrawienie musi mieć miejsce.

Krok 46

Czas na lutowanie kolejnego elementu układanki. Pora przylutować "gałązkę oliwną" do reszty projektu.

792298_473504089373082_961553322_o.jpg

Krok 47

Mając już wszystkie elementy wisiora połączone ze sobą, wykańczamy wszystkie powierzchnie. Gałązkę wykańczamy na wysoki połysk, gołębie natomiast matujemy by nadać większy dynamizm całemu wyrobowi. Wówczas diamenty wydają się bardziej iskrzyć. Czas na końcowe prace.

775819_473504139373077_360538217_o.jpg
841202_473898249333666_995801456_o.jpg

Krok 48

Zanim przystąpimy do montażu bursztynowych "oliwek" musimy porodować elementy z białego złota tj. nasze "gołębie pokoju". Zależy nam na porodowowanie jedynie części wisiora ,dlatego musimy zabezpieczyć te miejsca ,które mają pozostać w naturalnym odcieniu złota. Do tego celu

798252_473938509329640_78221623_o.jpg

Krok 49

Po rodowaniu należy usunąć warstwę lakieru zabezpieczającego. Najlepszy sposób na usunięcie lakieru jest pozostawienie go w Acetonie.

Krok 51

Mając już wykończony cały wisior pozostało nam jeszcze zamontować bursztynowe "oliwki". Po wszystkim porównujemy naszą realizację do wybranego projektu.

843065_473938562662968_967786747_o.jpg

Krok 52

Skończone!

"Gołąbki pokoju" Wisior unikatowy wykonany całkowicie ręcznie. Zastosowane materiały: trzy odcienie złota próby 0,585, bursztyny, czarne i białe diamenty (łączna masa 0,20 ct).
Autor: Jakub Śliwowski

793912_478063528917138_333354295_o.jpg
Powstawanie biżuterii: Nasze produkty
bottom of page